Skivarps GIF

Skivarps GIF bildades 1931 och har i dag två seniorlag igång. A-laget spelar i div 5 år 2010 och B-laget i div 4. År 2009 slutade vi på andraplats och det innebar kval till div 5. I kvalet inledde vi med att förlora den första matchen på hemmaplan mot Önneköps IF med 2-3. Men i returen vann vi med 5-1 efter en suverän insats. Bästa målgörare i serien blev Simon Stridh med 17 mål. Tränare för herrlaget har varit Tommy Henriksson (huvudansvarig) och Ralf Ekberg. Under år 2010 tar Ralf Ekberg över som huvudansvarig medan Håkan Isgren blir hjälptränare.

Sedan 1971 har vi haft Möllevallen som hemmaarena. En plan som vi är mycket stolta över. Publikrekordet är från den 5 juli 2008 och lyder på 4 875 betalande åskådare. Så många såg konserten med Kim Larsen. Totalt bevittnade cirka 5 500 åskådare konserten denna härliga julikväll. Sedan 1983 förfogar vi även över ett klubbhus, Möllehallen. Den första kanslisten hette Lasse Stark och den nuvarande heter Inga-Carin Svensson.